Raya Dengan Shaklee

Sabtu 22 April 2023 tibalah hari raya Aidilfitri. Maka genaplah 29 hari kita menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadan yang penuh keberkatan. 

Semasa musim perayaan, tentu kita teruja nak berjumpa semua keluarga dan rakan-rakan yang dah lama tak berjumpa kan. 


Jadi sangat penting kita jaga kesihatan sistem imun kita dan keluarga untuk mengelakkan jangkitan kuman semasa berjumpa ramai orang. 

Selain tu, kita akan banyak makan juadah Hari Raya yang semuanya sedap-sedap belaka dan kebanyakannya tinggi minyak, lemak, gula, dan garam. 

Jadi jangan lupa, makan semasa raya kenalah berpada-pada dan jaga portion tau. 

Ini penting supaya tekanan darah kita kekal normal dan dapat menjaga kesihatan tahap kolesterol, tahap gula dalam darah dan kesihatan jantung. 

Selain tu, penting kita jaga makan untuk mengelakkan berat badan bertambah terlalu banyak semasa Raya. 

Contoh nya kita dah amalkan SET KURUS SHAKLEE untuk KURUS DENGAN CEPAT, jadi rugilah kalau kita dah turun berat semasa berpuasa selama sebulan, tapi berat badan naik semula selepas Raya.

Pada masa yang sama, kita tentulah nak nampak cantik dan menawan di Hari Raya. Jadi penting kita menjaga kesihatan kulit dari dalaman dan luaran sepanjang masa.

5 Rahsia kekal kurus jika raikan hari raya dengan Shaklee


1. Sentiasa bawa dan ambil suplemen kurus Shaklee


Dari sebelum puasa, sepanjang berpuasa, berhari raya dan selepas raya jangan tinggalkan suplemen kurus Shaklee. Sentiasa makan vitamin-vitamin dalam set kurus Shaklee mengikut aturan dan cadangan yang ditetapkan untuk kekal kurus walaupun makan pelbagai juadah di hari raya.



2. Air kosong wajib minum


Walaupun di hari raya kita dihidang dengan air yang bermacam warna, ada oren, sirap, cocktail dan bermacam lagi, namun air kosong jangan di lupakan. Inilah rahsia utama untuk kekal kurus walaupun makan macam-macam di hari raya. 



Kalau korang nak minum air manis, boleh. Tapi minum segelas sahaja atau buat rasa-rasa je. Selebihnya minumlah air kosong. Bawalah air kosong walau pergi beraya kemana sekalipun. Berhari raya bukan bonus untuk kita minum air manis sesuka hati kalau berazam untuk kekal kurus dan turunkan berat.



3. Makan juadah tanpa rasa bersalah


Seronoknya melihat pelbagai juadah terhidang di pagi raya dan bila pergi beraya rumah saudara mara. Rasa nak makan je semua yang terhidang di meja. Tapi bila nak makan semua tu, muncul rasa bersalah pada badan, kalau tak makan nanti kempunan pulak. Macam mana nak buat? 



Betul tak korang ada rasa macam tu? Kalau ada, meh KakMai bantu korang macam mana nak atasi perasaan serba salah tu dan makan dengan tenang juadah yang terhidang di hari raya.

Dalam entry kalini, saya nak share dengan anda, bagaimana kita boleh kekal SIHAT, KURUS DAN CANTIK DI HARI RAYA DENGAN SHAKLEE.

1) OMEGAGUARD 
Omega Guard membantu membakar lemak dengan pantas selepas makan rendang dan makanan berminyak. Ia diperbuat daripada minyak ikan berkualiti tinggi. Ia juga membantu menjaga kesihatan imun kita. 

2) LECITHIN
Lecithin adalah pengemulsi semulajadi. Ia memecahkan lemak kepada molekul halus untuk penghadaman. Ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membran.

HERB-LAX
Herb-Lax membantu melancarkan pembuangan setelah makan pelbagai juadah raya. Ia membantu melegakan sembelit ringan. Lepas dah makan macam-macam, jom cuci usus kita dengan Herblax untuk fungsi yang optimum. 

4) ALFALFA COMPLEX
Alfalfa Complex juga membantu proses penghadaman, dan detox. Ia membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.

5) PHYTOCOL-ST
Phytocol-ST membantu menghalang penyerapan kolesterol dari usus, jadi membantu mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. 

6) SUSTAINED RELEASE VITAMIN C
Vitamin C penting untuk sistem imun bagi merangsang penghasilan dan fungsi darah putih. Ia sebagai anti-viral yang menghalang pembiakan virus. Vitamin C juga sebagai antioksidan yang membantu kecantikan kulit. 

7) NUTRIFERON
Nutriferon menggalakkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi dengan baik untuk membunuh bakteria. Ia merangsang pengeluaran microfog untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Ia membantu melindungi tubuh daripada virus, microb termasuk influenza. 

8) SET YOUTH SKINCARE

Set Skincare Youth membantu membersih, menyihatkan, menyegar, melindungi dan memperbaiki kulit kita dari luaran. 

Jadi sebelum keluar berhari raya, pastikan kita guna Set Skincare Youth untuk melindungi kulit dari sinaran UV matahari yang bahaya, dan juga dari kotoran seperti pencemaran dan habuk. 

Sebelum tidur juga penting kita gunakan Set Skincare untuk membersihkan kembali kulit wajah dan memperbaiki kulit semasa kita tidur. Barulah kulit kita sentiasa sihat dan cantik secara semulajadi. 

Tak payah dah membazir beli make-up dan pakai tebal-tebal untuk sembunyikan masalah kulit kan. 

PELUANG JANA INCOME DENGAN BISNES ONLINE SHAKLEE!

Haa, dah nampak kan Shaklee menawarkan banyak solusi untuk masalah kita di Hari Raya. Tapi, nak sihat dan cantik tentulah perlukan pelaburan atau investment terlebih dahulu. 

Jadi, KakMai nak share dengan anda, bagaimana anda nak guna Shaklee secara PERCUMA dengan menjalankan BISNES ONLINE SHAKLEE seperti KakMai. 

Ada banyak sangat INSENTIF SHAKLEE yang ditawarkan untuk semua usahawan Shaklee.

Syukur Alhamdulillah, KakMai sendiri dah berjaya dapat DUIT RAYA AWAL DARI SHAKLEE sejak tahun 2013, jadi boleh  guna income dari Shaklee sebagai investment untuk persediaan RAYA DENGAN SHAKLEE!

Jadi tunggu apa lagi, jom jadi pengguna dan usahawan Shaklee sekarang bersama team MSGRic! 

KlIK JOIN AHLI SHAKLEE UNTUK JADI AHLI SECARA PERCUMA & TERUS BELI DENGAN HARGA AHLI!

Perlukan bantuan? 

CONTACT KAK MAI 0172421189 

#NextLevelBlogging

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#shakleekedah #shakleealorsetar


Jom baca entri Raya dengan Shaklee sahabat KakMai 

Comments

Popular Posts