Multivitamin Shaklee Berwajah Baharu

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh

Terdapat pelbagai jenama multivitamin di pasaran. Ada yang semulajadi dan ada yang sintetik. Bagaimanakah multivitamin pilihan anda? Adakah ia selamat untuk anda?

Ia adalah Multivitamin dan Multimineral yang PERTAMA dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai “Vitalize-Mineral” dan disingkatkan kepada “Vita-min” dan perkataan Vitamin adalah berasal dari Shaklee.

Peningkatan Teknologi telah menukar bentuknya dari cecair (90 Tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang kini dikenali sebagai Vitalea.

Setiap tablet mengandungi 30 Nutrisi harian lengkap  yang diekstrak dari sayuran dan buah-buahan, 12 Vitamin dan 7 Mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Ia diformulasi secara komprehesif dan sangat seimbang
Vita-lea merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.

Ujian klinikal membuktikan, pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
Vitalea telah dipilih oleh Centre for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Persoalannya adakah rakyat Malaysia mengambil mikronutrien yang mencukupi setiap hari? 

Hasil kajian Nutrisi Golongan Dewasa (MANS) 2014 menunjukkan kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral dengan mencukupi. 
Kesan kekurangan mikronutrien ini menyebabkan pelbagai komplikasi keradangan yang akan berlaku di kemudian hari apabila umur semakin meningkat. 

Contohnya jari kebas, denyutan jantung yang tidak normal, masalah tulang, perubahan mood, risiko kecacatan kehamilan, cirit-birit, sakit perut, lesu, sesak nafas, sejuk pada kaki dan tangan serta kuku yang rapuh. Seram bunyinya kan? 

Mampukah kita ambil semua mikronutrien ini dalam sehari? Ini belum lagi disiasat dengan pencemaran yang merosakkan nutrisi pemakanan kita. Fuhhhh...memang menyeramkan. 

Shaklee telah mengeluarkan multivitamin yang berwajah baharu. Namanya pun telah bertukar daripada vitalea kepada vita-lize

Fakta nutrisi vita-lize telah ditambahbaik 
Siapa perlukan vita-lize? 
Mereka adalah orang dewasa yang sibuk, mereka yang tertekan dengan pelbagai masalah, kekurangan berat badan, mereka yang aktif, mereka yang sedang mengalami diet yang tidak sembang kesan daripada pemakanan 'fast food' yang mudah didapati di mana-mana serta ibu yang hamil & ibu menyusu. 

Perbezaan antara Vita-lea Iron Plus dengan Vita-lize. 
Antaranya ialah penambahan vitamin D dan asid folik. Juga penambahan vitamin K1 yang mana tidak ada pada Vita-lea Iron Plus. Walaubagaimanapun terdapat juga pengurangan vitamin A dalam Vita-lize berbanding Vita-lea Iron Plus. 

Kelebihan Vita-lize Shaklee ialah membekalkan 25 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk keperluan badan yang mana hanya 2 tablet Vita-lize membekalkan 600 mcg asid folik dan vitamin B. Vita-lize juga mempunyai sistem penghantaran salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik yang lebih berkesan. 
Kelebihan yang kedua sudah tentu dari segi ujian saintifik yang wajib dijalankan setiap kali produk baharu dikeluarkan. Ujian saintifik ini disokong oleh Kajian Klinikal iaitu Kajian Landmark yang hanya dilakukan oleh Shaklee. 
Kesan pengambilan multivitamin setiap hari dapat mengisi kurang nutrisi yang berkurangan, meningkatkan tahap tenaga untuk mereka yang selalu bersukan, menambah baik mood terutamanya golongan wanita serta mengurangkan tekanan dan kebimbangan kerana adanya vitamin B yang menenangkan. 

Jom baca lagi berkaitan Vita-lize dan bersedia untuk menerima kemasukan Vita-lize ke Malaysia dalam masa yang terdekat ini.


Jom buat pre-order sekarang! 

#NextLevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#msgric #shakleekedah #shakleealorsetar

Comments

Popular Posts