Enam sebab Anda Perlu Ambil CoQtrol Plus

Kalau dulu belajar Kimia, adalah nama mineral-mineral yang kita didedahkan kepada, masa tu rasa sangat susah nak ingat. Tapi yang ini istimewa, Coenzyme Q10. Coenzyme Q10 atau singkatannya CoQ10 adalah komponen asas dalam menjana tenaga untuk sel badan kita. Ianya ibarat “palam pencucuh”!

Kalau dah berusia sekitar 40an rasa sangat perbezaan keupayaan tenaga nak lakukan sesuatu aktiviti berbanding dengan keadaan semasa kita masih muda. Kadang-kadang bila lakukan aktiviti luar, kepenatan tu terasa walaupun baru untuk seketika. Sebenarnya, ia sangat berkaitan dengan Coenzyme Q10 ini.

Badan kita boleh menghasilkan tenaga CoQ10 secara semulajadi tetapi kadar penghasilannya menurun mengikut pertambahan usia. Oleh itu, kita perlu ambil sumber CoQ10 melalui pemakanan atau supplemen tambahan CoQ10 dalam diet harian.

Mari kita tengok apa dia 6 Sebab Kenapa Anda Perlu Ambil coQ-trol plus ini.

1. Generator Tenaga Utama

Berada di dalam mitokondria – kilang tenaga anda, CoQ10 memulakan proses penghasilan tenaga, menjadi bahan api kepada mitokondria dan menghasilkan 95% tenaga badan anda

2. DUO Tenaga dengan Polifenol

Inginkan tenaga yang berpanjangan? Ambil kombinasi CoQ10 dan polifenol. Polifenol menghasilkan lebih banyak mitokondria manakala CoQ10 menjadi bahan api untuk mitokondria untuk menghasilkan lebih banyak tenaga!

3. Sumber Antioksida yang Berkuasa

Merupakan antioksida yang kuat, CoQ10 bermanfaat untuk kesihatan, kulit yang lebih muda, mengelakkan kerosakan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dengan berkesan.

4. Nutrisi Penting untuk Jantung

Secara semulajadi, CoQ10 banyak berada di jantung yang mengepam darah 24/7. Sayangi Jantung Anda. Ambil CoQ10!

5. Kekal Remaja

Pada usia 20-an, CoQ10 berada pada paras yang tinggi di dalam badan dan ia juga mula berkurangan pada usia 20-an! Dan anda akan mula mudah rasa letih, lemah badan dan mengalami tekanan emosi. Tingkatkan tahap CoQ10 anda dengan suplemen CoQ10.

6. Adakah Anda mengambil Statins? Anda Perlukan CoQ10!

Statin menurunkan tahap kolesterol, ia merupakan perkara yang baik. Adakah anda tahu ia juga menurunkan tahap CoQ10? Berdasarkan kajian, ia berkurangan sebanyak 40%. Periksa tahap kolesterol anda dan kekalkan tahap CoQ10, dengan suplemen CoQ10 dalam diet harian anda.

Berapa banyak CoQ10 yang saya perlu ambil?

Ambil 100mg CoQ10 setiap hari untuk tahap kesihatan yang lebih baik.

100mg CoQ10 bersamaan :

  • 3 kg daging merah atau
  • 100 cawan brokoli atau
  • 100 sudu makan Canola atau
  • 3.3 kg sudu makan mentega kacang.

Kalau lihat akan kuantiti tu, banyaknya kena makan untuk cukupkan 100mg CoQ10. Kalau Jane, memang tak larat nak makan kuantiti sebegitu banyak. Sedangkan brokoli 1 cawan pun dah susah-susah nak habiskan, inikan lagi 100 cawan! Kalau anda? Mampukah nak makan kuantiti tu?

Jadi untuk penyelesaian terbaik, Jane cadangkan anda semua ambil supplemen dari Shaklee, CoQtrol-Plus Shaklee. Cuma ambil sebiji sehari untuk cukupi keperluan 100mg CoQtrol harian.



Bagaimana Nak Dapatkan CoQ-Trol Plus Shaklee?

Hubungi kami dengan klik wasap KakMai untuk KakMai bantu mendapatkan produk Shaklee pada harga lebih jimat apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Testimoni coQ-trol plus



Baca pasal coQtrol lagi. 

Nak dapatkan produk-produk Shaklee? Terus hubungi saya secara direct dengan KLIK di WHATSAPP.

Jom dapatkan coQtrol plus segera. 

Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini!

Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ni siap-siap. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus selepas pendaftaran.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1165571

Sekian. Semoga entry ini memberi manfaat kepada semua. Jaga kesihatan ya.

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Comments

Popular Posts