Vitamin Untuk Wanita

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh. Hai apa khabar semua

Bertemu lagi kita untuk entri kali ini.

Wanita merupakn tunjang keluarga. Sebagai seorang isteri dan ibu semestinya tanggungjawab seharian yang dipikul adalah berat. Oleh itu, wanita pelu sentiasa memastikan diri sentiasa sihat, cergas dan bertenaga dalam mengharungi hari-hari yang mencabar.

Antara Penyakit yang Sering Dihadapi oleh Wanita tanpa Disedari.

Wanita sering dikaitkan dengan penyakit-penyakit serius sehingga boleh membawa maut seperti kanser payudara dan kanser pangkal rahim. Namun begitu, terdapat juga penyakit lain yang “kurang popular” menghantui wanita dan memberi kesan yang besar kepada kesihatan tubuh dan emosi. Antaranya ialah:

  • Kemurungan (Stress/ Depression)
  • Rahim Jatuh (Prolapse)
  • Keputihan atau jangkitan kuman
  • Urat kaki bersimpul @ vena varikos
  • Tiroid
  • Sakit jantung
  • Strok
  • Masalah Kekurangan nafsu seksual
  • Berat badan

Oleh itu, kita perlulah prihatin terhadap diri sendiri dengan mengamalkan diet harian yang sihat, gaya hidup yang menyihatkan dan bebas dari aktiviti yang membahayakan diri. Sediakan payung sebelum hujan ye.

Makanan Yang Baik Untuk kesihatan wanita.

Seperti yang pernah saya bincangkan sebelum ini, wanita dan lelaki amatlah berbeza. Oleh itu, makanan yang terbaik untuk wanita adalah adalah lebih kursus dan berbeza dengan lelaki. Antara makanan terbaik untuk kesihatan wanita adalah :

badan kita adalah mencukupi.

7. Pengambilan Vitamin C

Penambilan vitamin C amat bagus untuk kesihatan menyeluruh kerana vitamin C kaya dengan anti oksidan dan mampu menurunkan risiko penyakit jantung. Ambil sekurang- kurangnya 75 miligram vitamin C sudah memadai sebagai rutin diet seharian anda. Antara makanan yang tinggi vitamin C adalah strawberi, lada merah, lada hijau brokoli, bayam, tomato, kentang, kiwi, jambu dan sebagainya.

Selain daripada makanan yang dinyatakan di atas, anda juga boleh mengambil vitamin sebagai langkah penjagaan kesihatan yang lebih mudah dan selamat. Set Kesihatan Wanita Shaklee ini sangat membantu untuk mengekalkan, memulih dan meningkatkan kesihatan wanita agar tampak lebih muda remaja.

VITAMIN UNTUK KESIHATAN WANITA





Comments

Popular Posts