Tips Travel dengan Anak Kecil

MUDAHNYA 'TRAVEL' DENGAN ANAK KECIL
.
.
Apabila travel jarak jauh, kita sebolehnya nak elakkan duduk berdekatan dengan ibubapa yang membawa anak kecil kerana khuatir dengan tangisan dan jeritan. Betul? Cuba bayangkan jika kita berada di tempat mereka. Anak menangis sambil diperhatikan oleh orang lain melalui hujung mata mereka. Pasti rasa tertekan sehingga mungkin akan mengasari anak. Kan?

Anda yang tidak mahu tinggalkan anak-anak di rumah semasa travel, boleh ikuti langkah-langkah ini.
.
.
1. RANCANG PERJALANAN YANG SESUAI.

Kalau anak-anak masih kecil, elakkan membawa mereka melancong ke tempat-tempat yang ramai orang. Hal ini bagi mengelakkan anak-anak mudah dijangkiti virus-virus yang tidak diingini seperti demam, batuk dan selesema.
.
.
2. TENTUKAN TEMPAT PENGINAPAN YANG MESRA KANAK-KANAK

Menikmati pelancongan yang mendamaikan bersama anak-anak sangat diidamkan oleh setiap ibubapa. Jadi, ibubapa seharusnya bijak memilih tempat pelancongan yang menyediakan penginapan mesra kanak-kanak. Sebagai contoh, tempat penginapan yang dilengkapi dengan kolam renang dan taman permainan. Wah! Mesti anak-anak tersenyum lebar sepanjang percutian kalian.
.
.
3. SEDIAKAN MAKANAN YANG SESUAI DAN MENCUKUPI

Bila travel rutin makanan akan berubah. Seboleh-bolehnya pastikan anak-anak makan makanan yang seimbang. Beli buah-buahan yang anak suka. Pastikan anak makan satu jenis buah sehari. Bagi anak yang masih menyusu, sentiasa alert dengan tanda-tanda baby lapar. Jangan sampai dia menangis baru kalut! 
.
.
4. BAWA PAKAIAN DAN BARANG KEPERLUAN YANG MENCUKUPI

Ha! Yang ni penting tau. Ibubapa kena 'study' atau buat 'research' dulu tempat yang nak pergi tu. Kalau ke negara 4 musim, jangan lupa bawa baju ikut suhu negara sana supaya anak tak panas/sejuk sangat. Kalau melancong ke pulau, jangan lupa bawa baju renang yang sesuai, topi sunglasses dan sunblock! Hihi. Oh ya, wipes atau tuala kecil anak jangan lupa juga ya. Bawak diapers dan baju lebih untuk anak-anak :)
.
.
5. SUPPLEMENT ATAU BEKALAN UBAT 

Jangan lupa bawa 'first aid kit' dan bekalan ubat tau! Kesihatan masa melancong WAJIB dijaga jugak. Yang bawak anak kecik ni, bekalan PALING PENTING kena bawak ialah #herbablendshaklee #omegaguard #herokiddoshaklee #vitaleaforchildren
.
Selamat bercuti yaaa.

Nak baca tips travel lagi? 

Nak dapatkan produk-produk Shaklee? Terus hubungi saya secara direct dengan KLIK di WHATSAPP.

Jom dapatkan segera. PM saya dan saya bantu.

Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini!

Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ni siap-siap. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus selepas pendaftaran.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1165571

Sekian. Semoga entry saya ni memberi manfaat kepada semua. Jaga kesihatan baik-baik semua..

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


Comments

Popular Posts