Jalan-jalan Pusat Sains Negara Cawangan Wilayah Utara





Assalamualaikum warahmatullah...
Hari ni saya meluangkan masa juga bersama anak-anak ke Pusat Sains Negara cawangan Wilayah Utara. Menarik aktiviti yang disediakan di sini bermula 10 Disember sehingga hari ini, 12 Disember 2016. Walaupun mama nya sibuk bergelut dengan assignment yang nak kena hantar before 26th ni....adoi!

Ada pula pertandingan untuk anak tapi depa malu nak join. Tiba- tiba urusetia annouce pertandingan untuk mommy2 pulak. Apa lagi, saya dengan sporting dan excitednya terus ja masuk competition "jerangkap sains" tu. Kami diminta berdiri dan angkat sebelah kaki 45° selama mana yg boleh. Alhamdulillah lepas. (mama yang pulun nak hadiah ni). Stage kedua kena dongak atas. Lepas jugak. Masa ni tinggal lagi 5 orang drp 20 orang. Kemudian kami diminta pejam mata sambil dongak ke atas sambil kaki diangkat 45°. Never stop ek. Tahan punya tahan last-last kena stop jugak sebab kaki dah ketaq, hehe...umur dah 35 kot, hasil fokus hakak tau. Akhirnya mommy diumumkan dpt tempat ke 2. Jadi la, ada juga rezeki, hehe...tak sia-sia telan ostematrik 2 biji pagi td. Tu yang kaki kuat tu.

Ostematrik ni untuk kalsium dalam badan kita terutamanya yang telah meningkat usia, ibu mengandung, ibu bersalin, ibu menyusu. Memang bagus la untuk elak osteoporosis iaitu tulang cepat rapuh dan patah. Biasanya wanita la akan kena. Sebab kita provide baby zat daripada kita semasa mengandung. Sapa tak jaga kalsium memang gigi akan longgar dan kena cabut. Dulu saya pun macam tu. Takde kesedaran jaga kalsium.

P/s jangan lupa like Pusat Sains Negara Cawangan Wilayah Utara di facebook ya, Tq
Sekarang gigi yang longgar pun boleh ketat balik, best betul la...harga pun tak mahal sangat, tq cik oste!

Sesiapa nak dapatkan konsultasi percuma boleh la wassup/call personal
Maizatul 0172421189/0134335487


Comments

  1. Bestnya jalan-jalan ke Pusat Sains Negara!

    Jom jalan-jalan ke sini pulak! http://zafranzafrina.blogspot.my/2016/08/kalsium-yang-bukan-sekadar-kalsium.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts