Set kurus Shaklee

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh semua

Salam perjuangan

Hari ini setiap 14hb riuh group sebab masing-masing menerima bonus hasil berbisnes dengan Shaklee. Tak pernah miss bonus ini dibayar setiap bulan kepada ahli Shaklee yang cukup haulnya menerima bonus sekurang-kurang 5% daripada jumlah jualan peribadi & kumpulan masing-masing. Alhamdulillah! 

Ramai di antara kita yang suka makan kan? Saya sendiri pun sejenis yang suka makan. Tambah-tambah di Kedah banyak sangat makanan yang sedap-sedap....takkan nak tengok saja, iye tak? Hehe...so untuk kawal nafsu makan setelah berbelas jam buat diet IF saya akan ambil Set Hello New You dan vivix untuk membantu saya kurus dengan cara yang paling mudah, sihat & yang paling penting berkesan.

Apakah yang product yang terdapat dalam set Hello New You? Terdiri daripada omega guard, lecithin, herblex dan protein shake iaitu cinch shake coklat.

OMEGAGUARD
Omegaguard adalah sejenis minyak ikan omega-3 yang terdiri daripada EPA dan DHA yang mempunyai pelbagai fungsi dalam tubuh badan kita. Antara fungsi EPA ialah mencegah kanser, mencegah pembekuan darah, mengawal kadar kolestrol yang berlebihan, menghindar tekanan perasaan, mencegah penyakit darah tinggi dan baik untuk pesakit jantung. Manakala DHA berfungsi mencegah asma, meningkatkan daya seksual, mencegah sakit kulit, mengelakkan kanser payu dara, mengelakkan kanser prostat, menghindarkan daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan dan mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan. Untuk kurus omegaguard sangat baik untuk mencairkan lemak dan mengawal kolestrol jahat. I suka sangat omega guard ni haha! 


Apa beza omegaguard Shaklee dengan brand lain? 
1. Omegaguard Shaklee telah melalui penyulingan molekul 3 peringkat untuk ketulenan dan kepekatan. Proses proprietari ini memekatkan omega-3 dan menyingkirkan komponen berbahaya seperti merkuri, plumbum, arsenik, kadmium, dioxins dan pelbagai bahan cemar lain. 


2. Kualiti terjamin - minyak ikan bergred Farmaseutikal

3. Mengandungi 7 spektrum lengkap asid lemak omega-3 tulen yang terhasil secara semulajadi seperti EPA, DHA dan lain-lain lagi. 

4. Mempunyai DHA dan EPA yang tinggi iaitu satu sajian memberikan 990mg asid lemak omega-3 (546mg EPA, 360mg DHA)

5. Bau dan rasa hanyir yang minimum

6. Diiktiraf oleh Friend of the Sea® untuk memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tanpa menjejaskan alam sekitar. 

LECITHIN
Lecithin mengandungi sumber semulajadi daripada kacang soya organik yang mengandungi 518mg lecithin termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. 

Apa fungsi kolina? Fungsinya ialah menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmitter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. 

Dalam lecithin juga mengandungi Asid Linoleik(essential fatty oil) yang tidak dapat dihasilkan dalam tubuh badan kita tetapi perlu diambil melalui diet harian seperti pengambilan vitamin C. 

Selain itu, inositol juga terkandung dalam lecithin yang bertindak sebagai komponen utama membran/ selaput sel dalam tisu seluruh badan.

Manfaat lecithin 
Lecithin berfungsi sebagai pelarut kolestrol, triglycerides dan pelbagai lemak lain. Membantu mengurangkan risiko penyakit tekanan darah tinggi, strok, sakit jantung dan arteri yang mengeras dalam salur darah. 

Untuk menurunkan berat badan, lecithin sangat baik dengan cara mengemulsikan lemak (memecahkan lemak) dan mampu membakar lemak dengan lebih cepat jika disertai dengan senaman yang bersesuaian. 

HERBLEX
Untuk cuci usus. Antara bahan utama Terdiri daripada daun senna yang bagus digunakan untuk mencuci usus

CINCH
Cinch ni ada 2 jenis iaitu cinch shake & cinch teamix. Dalam Set hello New You cinch shake coklat diberi 1 tong lagi percuma. Untung sangat! 

VIVIX
untuk kurus secara sihat sel tubuh badan kita mesti cukup nutrien. Jadi disarankan untuk ambil polifenol untuk menjaga sel & mempercepatkan proses kurus tanpa perlu berlapar. 

Comments

Popular Posts