Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh sahabat-sahabat

Seronok kan kalau pinggang ramping sebelum raya?

 Pertama sekali, setelah kita berazam untuk turunkan berat badan a.k.a nak kurus, kita kena letakkan mind set bahawa KITA BOLEH KURUS! So, point pertama yang Kak Mai nak bagitau kat sini, perkara pertama sebelum kita berusaha nak turunkan berat badan, kita kena la bersemangat and betul2 berazam nak kurus. Melalui azam yang telah kita tanam tu, akan mendorong kita untuk melakukan sesuatu. Haaa.. orang panggil sumber inspirasi gittew! Azam ni lebih kurang macam motivasi la. Motivasi dekat diri sendiri. Hihi. So, nak kurus kena berazam and ada jiwa yang kental! Barulah tak mudah goyah bila ada orang ejek kita nanti. 

Baiklah, dah ada azam betul-betul nak kurus kan? Haaa! barulah boleh proceed ke next step! Okay, perkara seterusnya yang Kak Mai nak pesan adalah pemakanan harian korang. Sehari hangpa makan berapa kali? Berapa kalori? Makan waktu bila? lewat malam? lepas makan korang ada baring tak? tido ke? Haaaa! Jawab! Jawab! Lepastu minum air manis/bergula, berapa kali sehari?

Korang tahu tak amalan pemakanan yang tidak seimbang and tidak betul membantu proses untuk membesarkan badan dan membanyakkan lemak-lemak dalam badan korang? Hehe.. Jadi, perkara yang perlu diubah agar azam hangpa nak kurus sebelum raya ni tercapai adalah dengan mengubah amalan pemakanan harian. Tips kurus yang Kak Mai bagi ni bukan nak halang hangpa makan nasi atau makan benda-benda manis, cuma nak suruh beringat and makan dalam kadar yang sedikit sahaja. Korang boleh makan nasi sama dengan orang lain. Cuma waktu makan tu haa pada waktu yang sesuai lah. Jangan pulak makan nasik tengah-tengah malam lepastu krohh krohh tidur… harulah citer dia hehe… Tapi, kalau boleh korang kurangkan ambilan makanan atau minuman manis/bergula tinggi. Sebab gula juga merupakan salah satu faktor lemak korang terkumpul. Haa, jadi korang boleh makan nasi macam biasa, jangan amik air manis and jangan makan lewat malam. Konsisten yang tu insya Allah.

Tips ketiga, nak kurus korang amalkan minum air masak banyak-banyak! Sehari pastikan minum air kosong dalam 2 hingga 3 liter sehari depends on your weight! Kalau korang nak tahu, kawan Khadeeja berjaya turunkan berat badan around 10kg sebab dia berpantang tak makan benda manis/minum air manis, lepastu dia jaga waktu makan.. and ofkos dia makan je nasi atau apa-apa. Tapi, benda yang selalu dia amal adalah minum air kosong banyakkkk-banyakkk! Serius tips ni menjadi. Kalau korang nak tahu betul ke tak, cubalah buat tau.


Nak kurus atau nak ada badan yang cantik, korang kenalah buat aktiviti fizikal. Apa-apa sahaja aktiviti fizikal yang penting dapat keluarkan peluh. Contoh aktiviti fizikal macam bersenam,erodance/zumba, main permainan something (bola sepak, badminton etc), beriadah petang-petang, atau korang kemas rumah ke, jemur kain ke, sapu rumah ke. Aktiviti-aktiviti tu dapat keluarkan peluh korang. In sya Allah, korang akan dapat tubuh badan yang sihat dan cergas. 

Tips terakhir yang Kak Mai nak kongsi ialah amalkan supplemen yang membantu korang untuk bakar lemak atau detoks badan. Di samping buat aktiviti fizikal, jaga waktu makan, jaga pengambilan gula, so korang boleh juga amalkan supplement yang dapat bantu untuk bakar lemak dan buang toksin dalam badan. Haa, nak pilih supplement tu kenalah pilih yang bersesuaian. Pilihlah yang halal, bersih, terjamin, ada lulus Kementerian Kesihatan Malaysia dan sebagainya. Kalau korang nak cuba supplements dari shaklee, Kak Mai sarankan korang amik Omega Guard, Lecithin and Herblax. 3 item ni dapat bantu untuk bakar lemak korang di samping mencuci kolon and badan korang daripada toksin yang datang daripada pemakanan kita yang tidak seimbang.


Bagaimana 3 item ini membantu korang kurus! Langkah-langkah mudah untuk kurus dengan Shaklee adalah melalui proses BAKAR, BUANG DAN BINA! Melalui amalan penggunaan 3 item tadi, insyaAllah dapat bantu korang untuk dapatkan berat badan yang diidamkan. Set ini dinamakan HELLO NEW YOU. Antara item BAKAR ialah LECITHIN & OMEGAGUARD, BUANG ialah HEBLEX. Manakala item BINA datang daripada CINCH SHAKE @ ESP. Kebetulan pula ada promosi kan? Harga pun masih lagi harga asal sebelum bulan Julai 2022 iaitu sedikit kenaikan daripada Shaklee Malaysia iaitu hanya RM353. 

Sempena menyambut bulan Ramadan Shaklee tawarkan lagi set puasa 1-2-3 dengan harga tak masuk akal seperti di bawah. 


Tak cukup dengan tu, Shaklee tawarkan set twinpack murah namatey untuk sesiapa yang ingin detoks dengan berkesan seperti poster di bawah.


Boleh baca posting sahabat Kak Mai juga ya berkaitan set kurus Shaklee




Jom dapatkan harga dengan lebih murah dengan jadi ahli dengan team Kak Mai.



Korang boleh juga baca posting sebelum ini berkaitan dengan set kurus Shaklee power ya! 


Maizatul Zam Zarina 

Shaklee Business Leader

0134335487

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#setpuasashaklee


Nak order Shaklee? 

Terus wasap saya Maizatul Zam Zarina 

atau MAIZATUL ZAM ZARINA 151034623406 (MAYBANK)

Comments

Popular Posts